Företag vill veta vad du tycker om dem och den som t ex är på jakt för att köpa något uppskattar att läsa om dina upplevelser. Att kunna ta del av andras erfarenheter ger tryggare beslut.
Men hur skriver man ett bra omdöme? Här är några tips och riktlinjer:
Skriv sanna och ärliga omdömen om dina upplevelser av företaget eller deras tjänster
Håll omdömet informativt och med ett vårdat språk.
Se till att innehållet är relevant och användbart för andra. Omdömen som syftar till att skada eller smutskasta ett företag, eller att marknadsföra och göra reklam för andra företag, hör inte hemma här.
Dela gärna med dig av hur bra bemötandet eller servicen är men lämna inte omdömen som direkt eller indirekt pekar ut enskilda personer.
Inlägg som innehåller hot, hat eller kränkningar är inga omdömen och är ofta olagliga. Rent rättsligt är det du själv som ansvarar för de omdömen du skriver så håll dig inom lagen!
vitarkontanter.se övervakar lämnade omdömen i rimlig omfattning i enlighet med gällande lagstiftning. vitarkontanter.se förbehåller sig rätten att ta bort omdömen som vi anser är oetiska, olagliga, stötande eller på annat sätt olämpliga att publicera. Beslut om att ta bort omdömen från tjänsten behöver inte meddelas i förväg. vitarkontanter.se behöver heller inte ange skäl till varför beslutet tagits.
Tjänsten jämställs med en elektronisk anslagstavla och omfattas av den s.k. BBS-lagen.
Den omfattas inte av vitarkontanter.se:s utgivaransvar.